Leczenie chorób oczu - oferta

Przedstawiamy Państwu wybraną ofertę, w ramach której wykonujemy zabiegi laserowe oczu oraz usługi okulistyczno-optyczne w naszych placówkach mieszczących się w Kielcach przy ul.  Starodomaszowskiej 20 lok. U12 oraz w Mielcu ul. Żeromskiego 19 lok. 108.

- refraktometria dorosłych - to badanie, które wykonuje okulista w celu dokładnego określenia przepisywanych soczewek do poprawy ostrości widzenia za pomocą szkieł okularowych lub soczewek kontaktowych w przypadku schorzeń jakimi są choroby oczu.

- refraktometria dzieci już od 3 miesiąca życia jest wykonywana przy użyciu kilku urządzeń do pomiarów refrakcji; dzieci najmłodsze mają badanie wstępne wykonywane urządzeniem optyczno-elektronicznym ( kamerą ), a rodzice mogą otrzymać odpowiedni certyfikat z przeprowadzonego badania oraz informacje na temat leczenia choroby oczu.

- keratometria to badanie mające na celu pomiar kształtu rogówki ( promienia krzywej rogówki, mocy refrakcji rogówki oraz wielkość astygmatyzmu rogówkowego ); powyższe badanie jest szczególnie przydatne w celu zapisania soczewek kontaktowych, jak również w przypadku kalkulacji mocy soczewek wewnątrzgałkowych do operacji zaćmy ( katarakty );

- tonometria to badanie, które wykonuje okulista w celu pomiaru wewnątrzgałkowgo ciśnienia oka; w naszym przypadku pomiar ten weryfikujemy w oparciu o wykonane badanie pachymetrii rogówki; Pacjent może mieć wykonany pomiar przy użyciu bezdotykowego tonometru lub tonometrem aplanacyjnym. Posiadamy również tonometr Icare, którego metoda działania została oparta na metodzie odbicia, bazującej na indukcji i pozwalającej na dokładne i szybkie mierzenie ciśnienia wewnątrzgałkowego bez potrzeby stosowania znieczulenia miejscowego, a jednorazowe sondy eliminują ryzyko zakażenia. Tonometria jest przeprowadzana w celu diagnostyki jaskry i późniejszego leczenia tej choroby oczu, jak również po wszelkich zabiegach pooperacyjnych na gałce ocznej;

- pachymetria to badanie służące ocenie grubości rogówki, obecnie jest ono zalecane przy pomiarze ciśnienia wewnątrzgałkowego oraz po wszelkich zabiegach wykonanych na rogówce oka; badanie to jest bezinwazyjne, bezdotykowe, a Pacjent otrzymuje mapy pachymetryczne grubości poszczególnych warstw rogówki oka;

- perymetria to badanie diagnostyczne, które przeprowadza okulista w celu wykrycia patologicznych zmian w zakresie pola widzenia pacjenta; pozwala nam ono zdiagnozować wiele zmian chorobowych siatkówki i jest szczególnie przydatne w diagnostyce jaskry oraz późniejszym leczeniu tej choroby oczu.

- tomografia okulistyczna ( SOCT ) to zabieg, wykorzystujący metodę spektralnej tomografii optycznej pozwalającej uzyskać m.in. trójwymiarowy obraz siatkówki oka ludzkiego; do badania wykorzystujemy urządzenie o najwyższej rozdzielczości osiowej ( 3 mikronów ), dzięki temu możemy otrzymywać wysokiej jakości obrazy tomograficzne; aparatem tym dokładnie śledzimy struktury przedniego jak i tylnego odcinka gałki ocznej; badanie tomograficzne polecamy głównie osobom z chorobami siatkówki ( AMD , retinopatia cukrzycowa, choroba nadciśnieniowa, zmiany nowotworowe );

GDx badanie służące analizie grubości warstwy włókien nerwowych szczególnie polecane w diagnostyce jaskry ( analiza tarczy nerwu wzrokowego );

USG gałki ocznej (w prezentacji A + B) to badanie wykorzystujące fale ultradźwiękowe w diagnostyce przede wszystkim ciała szklistego, siatkówki i oczodołu; jest niezwykle przydatne w ocenie długości gałki ocznej i kalkulacji mocy soczewki wewnątrzgałkowej do operacji zaćmy, dla Pacjenta jest badaniem szybkim i bezbolesnym;

Obrazowanie przedniego jak również tylnego odcinka oka ( siatkówki ) okulista wykonuje przy pomocy automatycznej funduskamery bez konieczności poszerzania źrenicy. Rejestracja odbywa się dzięki wbudowanemu kolorowemu aparatowi CCD o dużej rozdzielczości. Obrazy pacjent może śledzić na ekranie monitora. Badanie powyższe polecamy pacjentom z chorobami siatkówki ( AMD, cukrzyca, choroba nadciśnieniowa, jaskra i inne choroby układowe)

- Posiadamy najnowocześniejszy okulistyczny "żółty" laser IQ 577 umożliwiający pracę w trybie mikropulsów. Polecamy zabiegi laserowe oczu dla osób: z cukrzycą w obrzęku plamki (DME), w torbielowatym obrzęku plamki (CME), zakrzepach żyły siatkówki, retinopatii popromiennej, centralnej surowiczej retinopatii (CSR) oraz w jaskrze( zabieg MLT). Pamiętajmy, że stosując zabiegi laserowe oczu mikropulsy tkanki oka ulegają indukcji, a nie oparzaniu.

Oprócz przedstawionych powyżej zabiegów i diagnostyki specjalistycznej w chorobach oczu Pacjenci mogą mieć wykonane podstawowe badanie okulistyczne zarówno przedniego odcinka gałki ocznej przy pomocy lampy szczelinowej, jak również tylnego odcinka - wziernikowanie dna oka oftalmoskopem. Okulista przeprowadza również testy i badania służące rozpoznawaniu i leczeniu choroby zezowej.

Po wykonanych badaniach okulistycznych Pacjent może skorzystać z usług tutejszego Salonu optycznego. Polecamy duży wybór opraw korekcyjnych dla dorosłych i dzieci. Do naszych prac wykorzystujemy soczewki okularowe znanych na rynku firm optycznych. Można również zamówić w Salonie soczewki kontaktowe systematycznej wymiany dopasowane do potrzeb leczonego Pacjenta.

Wszystkie zlecone prace optyczne są wykonywane w możliwie najkrótszym czasie przez doświadczonego optyka.

Przedstawiam Państwu kilka zdjęć pochodzących z moich gabinetów okulistycznych z Kielc oraz Mielca. Chciałem zwrócić szczególną uwagę na zabiegi laserowe oczu przeprowadzane przy użyciu urządzenia IQ 577 pracującego w technologii MicroPulse. Jest to jedyne obecnie urządzenie w województwie świętokrzyskim.

Przedstawiam Państwu poniżej przykładowe skany tomografii komputerowej siatkówki oka                                                                                            wybranych pacjentów zgłaszających się do leczenia laserowego.

Pani Maria, lat 82, leczona z rozpoznaniem obrzęku plamki, który został spowodowany zakrzepem                                                                                                                                                 żyły siatkówki. Na drugim skanie mamy obraz po dwóch sesjach laserowych w terapii MicroPulse przy użyciu lasera IRIDIEX IQ 577.

Pan Michał, lat 36, z drugim rzutem centralnej chorioretinopatii surowiczej ( pierwszy skan), na drugim skanie obraz                                                                                                                   jeden miesiąc po wykonanej laseroterapii siatkówki plamki w terpaii MicroPulse przy użyciu lasera IRIDEX IQ 577.

Pani Helena, lat 75, z widocznym rozległym obrzękiem plamki w wyniku przewlekłej cukrzycy prolliferacyjnej (pierwszy skan).                                                                                                  Poddana została również terapii laserowej MicroPulse przy użyciu IRIDEX IQ 577. Obecnie w trakcie kontynuowania leczenia ( drugi skan ).

Pan Grzegorz, lat 40, zgłaszający się z powodu przewlekłej centralnej chorioretinopatii surowiczej siatkówki ( trzeci rzut - skan pierwszy ).                                                                          Na drugim zdjęciu po jednej sesji laseroterapii siatkówki metodą MicroPulse przy użyciu lasera IRIDEX IQ 577.                                                                                                                         Widoczne znaczne zmiejszenie obrzęku plamki - wchłonięcie się płynu podsiatkówkowego. Pacjent jest pod okresową kontrolą okulistyczną.